Analytiikka – faktaa digimarkkinoinnin tueksi

Google Analytics on maailman suosituin analytiikan työkalu, jota mekin käytämme analytiikkapalveluissamme. Analytiikasta saatavien tunnuslukujen avulla liiketoimintaasi voidaan kehittää tarkasti ja tuloksellisesti; nämä luvut voivat tarkoittaa esimerkiksi sivustosi tai verkkokauppasi kävijäliikennettä, mistä sivustolle tullaan, sivustolla tehtyjä klikkauksia, lähetettyjä yhteydenottopyyntöjä tai sivustolla vietettyä aikaa. Analytiikan avulla päästään kiinni siihen, mitä sivustollasi tapahtuu, täyttyvätkö tavoitteet ja jos eivät, mitä voidaan tehdä asetettujen tavoitteiden saavuttamiseksi. Analytiikasta on aitoa hyötyä vain silloin, kun analytiikan pohjaksi määritetään tavoitteet ja toimet, mitä halutaan mitata. Kerromme mielellämme lisää analytiikan mahdollisuuksista – ota yhteyttä!

Analytiikka Pro Ratas Oy:n kanssa

Emme latele pelkkiä lukuja, vaan saat meiltä myös ymmärrystä niiden taustalta. Opastamme lukujen tulkinnassa ja seurannassa niin, että voit itsenäisestikin seurata tavoitteidesi toteutumista. Tarjoamme kokonaisvaltaista analytiikan osaamista yrityksesi markkinoinnin kehittämiseen. Kaiken hyödyn irti saaminen analytiikasta vaatii yksilöllistä räätälöintiä, jossa me autamme. Analytiikkaohjelmaan on mahdollista tuoda tietoa niin asiakkaistasi, sisällöstäsi kuin tuotteistasikin, jolloin pystytään mittaamaan juuri sinun yrityksellesi olennaisia asioita. Analytiikka voidaan kiinnittää joko kotisivuillesi tai verkkokauppaasi – tarvittaessa saat meiltä myös nämä tuotteet.

Analytiikka konversio-optimoinnin tukena

Menestyksekkääseen liiketoimintaan kuuluvat tavoitteet. Siksi myös verkkosivuillasi tulisi olla tavoite, jonka toteutumista eli konversiota mitataan. Toteutunut konversio tarkoittaa asiaa, jota haluat sivustollasi kävijöiden tekevän; esimerkiksi lataamaan uutiskirjeen, ottamaan yhteyttä tai klikkaamaan tarjousta. Analytiikan avulla saadaan selville, mikä on konversioprosentti eli millä tuloksella mitattava asia on toteutunut. Siksi analytiikka on tärkeä palanen myös konversioiden optimoinnissa – sen avulla asiakkaat saadaan ohjattua tekemään haluttu ostopäätös. Pystyt seuraamaan reaaliajassa tavoitteidesi toteutumista ja avullamme tekemään tarvittavia muutoksia ja parannuksia, joilla saavutat tavoitteesi.