Somemainonnan teho voidaan mitata tarkasti ja monella eri tavoitteella – case-esimerkit kahdelta eri toimialalta

Markkinoinnin panostuksia miettiessä on tärkeä ajatella sen tuottavuutta – sitä, miten panostuksia voidaan mitata. Somemainonta tarjoaa mittaamiseen kattavat työkalut ja mainosten hallinnasta nähdään kaikki klikkausten määristä toteutuneiden ostojen euromäärään (ja ihan kaikki siltä väliltä). Mutta ennen kun voidaan mitään mitata, tarvitsee tietenkin asettaa myös tavotteita. Somemainonta tarjoaa yli kymmenen tavoitteen kirjon, ja tavoitteet voidaan määrittää vaikka ajamaan mahdollisimman paljon liikennettä sivustolle, saamaan mahdollisimman monta mainoksen näyttökertaa tai mainonta voidaan optimoida konversioihin. (Jotta konversioihin voidaan optimoida, tulee pikselitapahtumia olla sivustolla vähintään 500 kpl kuukautta kohden, jonka lisäksi toivottuja konversioita 200 kpl kuussa.)

Tavoitteet vaihtelevat toimialoittain ja yrityksittäin, ja räätälöimme kaikki kampanjat aina asiakaskohtaisesti ja yhdessä sovittujen tavoitteiden pohjalta. Lue alta case-esimerkit kahdelta eri toimialalta, kuinka some valjastettiin vastaamaan yrityksen markkinoinnin tavoitteisiin hienoin tuloksin. Ensimmäisenä esittelyssä case rakentamisen toimialalta ja jälkimmäisenä case vaatealalta.

Case 1 – Rakennusliike

Sitä voisi ajatella, ettei some ole ehkä se ensimmäinen paikka, missä rakennusliike mainostaisi. Esimerkin asiakas lähti kuitenkin kokeilemaan kanssamme somea, alussa hieman epäilevästi. Lähdimme tavoittelemaan kiinteistösijoittamisesta ja oman asunnon ostamisesta kiinnostuneita ihmisiä.

Yhteyshenkilömme soitti asiakkaalle vajaan kuukauden kampanjoinnin jälkeen kuulumisia ja asiakas oli todennut yhteydenottojen lisääntyneen huomattavasti kampanjan alettua. Jopa niin, että aikaisemmin yhteydenottoja tuli 1-2 kertaa kahden viikon aikana, kun nyt kyselyitä on tullut viikon aikana jo 5-6. Asiakas on tyytyväinen!

Facebookin oleminen osa arkipäiväisiä toimintoja näkyy juurikin tässä: jopa asunnoista tehdään tarjouspyyntöjä somen kautta. Kanava on siis saanut todella uskottavan aseman!

Case 2 – Lastenvaateliike

Lastenvaateliike edustaa juuri sitä toimialaa, jonka kuvitteleekin mainostavan somessa. Tämä esimerkin lastenvaateliike toimii verkossa ja kivijalkaliikkeenä. Lähdimme mainostamaan verkkokauppa edellä, mutta olemme aina tuoneet esille myös kivijalkaliikkeen sijainnin turisteja ja lähellä olevia silmällä pitäen. Ajoimme aluksi massana liikennettä verkkokauppaan, kunnes alkuvuodesta lähdimme tavoittelemaan ostoja konversiotavoitteen avulla. ROI on 248,6%.

Huomioitavaa tässä on myös se, että jos oston suorittaneen henkilön ostokokemus on positiivinen, on hänen paluunsa uusintaostoksille myös hyvin paljon todennäköisempi kuin täysin uuden asiakkaan tekemä osto, joten mainonnan vaikutus voi ulottua myös tulevaisuuteen!

Mitä jos somemainonnalla saataisiin teidänkin yrityksenne rattaita pyörimään entistä kovempaa? Ota meihin yhteyttä ja räätälöidään yhdessä juuri teidän yrityksellenne sopivat ratkaisut!