Mitä ihmiset yleensä etsivät tullessaan yrityksen kotisivuille? Listasimme tärkeimmät asiat, jotka jokaisella kotisivuilla kannattaa olla, sekä lisäksi asioita, mitä kotisivuille voi halutessaan vielä laittaa.

  1. YHTEYSTIEDOT. Näitä ihmiset hakevat kaikkein eniten. Missä sijaitsette? Keitä teillä on töissä missäkin toimenkuvassa ja mitkä ovat heidän yhteystietonsa? Näin sivulla kävijä tietää kenelle soittaa missä tahansa yritykseen liittyvässä asiassa. On myös hyvä kertoa miten yritykseen voi olla yhteydessä: onko teillä mahdollisesti tietty sähköposti tai puhelinnumero tietyille yhteydenotoille tai vaikkapa yhteydenottolomake?
  2. AUKIOLOAJAT. Ovat erittäin tärkeät varsinkin kivijalkaliikkeissä, mutta myös palveluissa, joihin tarvitsee soittaa tai muuten olla yhteydessä tiettyinä kellonaikoina. (Vinkki: Muistathan lisätä aukioloajat myös yrityksesi Googlen MyBusiness-tilille!)
  3. TUOTTEET JA PALVELUT. Jos sivuillenne eksyy täysin uusi ihminen, joka ei ole ennen kuullut yrityksestänne, on tärkeää, että kävijälle on tällöin tarjota tietoa yrityksen tuotteista, palveluista ja toimialasta. Tuotteilla ja palveluilla on lisäksi hyvä olla jokaisella oma sivunsa, ei siis kannata niputtaa kaikkia yhden sivun ja URL-osoitteen alle.
  4. TOIMINTA-ALUE. Myös toiminta-alue on hyvä mainita, jos se on olennaista yrityksenne toiminnalle. Esimerkiksi vain Turun talousalueella toimivan rakennusliikkeen on tärkeää mainita toimialueensa selkeästi, jolloin rakennuspalveluita etsivä tietää heti operoiko yritys alueella, jossa sille olisi tarvetta. 

Mitä muuta sivuilla voi sitten olla?

  1. HENKILÖKUVAT. Kuva jättää sivuilla kävijälle vahvemman muistijäljen kyseisestä henkilöstä sekä koko yrityksestä. Jos henkilön kanssa on tarkoitus tavata, on myös helpompi tietää ketä odottaa. 
  2. YHTEYDENOTTOLOMAKE. Jo aiemmin mainittu yhteydenottolomake on helppo tapa lisätä yhteydenottoja. Yksinkertainen ja helposti täytettävä lomake tekee kontaktoinnin sujuvammaksi sekä asiakkaalle että yritykselle. Asiakkaalle tämä madaltaa kynnystä ottaa yhteyttä, kun hänelle annetaan valmiit kentät täytettäväksi. Yritys taasen näkee selkeästi, mistä asiasta asiakas otti yhteyttä ja pystyy vastaamaan yhteydenottoon heti kattavammin.
  3. YRITYKSEN TARINA. Kaikilla yrityksillä on perustamisensa taustalla jonkin tarina – mitä jos sen kertoisi muillekin? Tarinan kertominen tekee yrityksestä helpommin lähestyttävän ja inhimillisemmän. Tarinallistaminen on myös tämän päivän trendi. 
  4. SOMESEINÄ. Monella yrityksellä on vähintään yksi somekanava käytössään. Nykypäivänä kotisivuille saa tehtyä monenlaisia ratkaisuja somekanavien yhdistämiseen. Sivuille saa näkymään jatkuvana päivittyvänä virtana yrityksen somepäivitykset eri kanavissa niin sanottuna ”someseinänä”. Tällöin sivuilla kävijät näkevät yrityksen ulkoista viestintää ja muuta menoa jo kotisivuilla.

 

Tarvitseeko yrityksesi apua kotisivujen kanssa, niiden päivitystä tai vaikka kokonaan uudet sivut? Tutustu meidän tapaamme tehdä kotisivuja ja ota meihin yhteyttä niin jutellaan lisää!

Mitä kotisivuilla voi ja kannattaa olla?
Pro Ratas Oy - Digimarkkinointi

Asiakaspalvelumme on avoinna arkisin klo 9 - 15.

Pro Ratas Oy Turku

Pitkämäenkatu 6
20250 Turku

Katso sijaintimme kartalta.

Pro Ratas Oy Helsinki

Käenkuja 3
00500 Helsinki

Katso sijaintimme kartalta.

Pro Ratas Oy Seinäjoki

Tiedekatu 2
60320 Seinäjoki

Katso sijaintimme kartalta.

Olemme osa Kaleva Mediaa.

Y-TUNNUS: 2454477-4

Tietosuoja | Rekisteriseloste

Nimi: Pro Ratas Oy   |   Verkkolaskuosoite: 003724544774   |   Operaattoritunnus: BAWCFI22   |   Välittäjä: Basware Oyj