Mitä display-mainonta on?

Display-mainonnan Q&A!

 

Display- eli bannerimainonta on siis verkossa olevaa mainontaa. Meillä display-mainonta toteutetaan Googlen Display-verkostossa. Googlen Display-verkosto tavoittaa yli 90% internetin käyttäjistä maailmanlaajuisesti.

 

Millaiselle mainostajalle Googlen Display-mainonta sopii?

Display-mainonta sopii sekä pienille että isoille mainostajille. Se on omiaan kun halutaan tavoittaa juuri oikeita ihmisiä, eikä vain sattumanvaraisesti mainosteta mahdollisimman monelle ihmiselle. Kun mainonta on kohdennettua, saat rahoillesi parempaa vastinetta – maksat juuri niistä potentiaalisimmista asiakkaista ja mainostat juuri niille, jotka tarvitsevat tuotteitasi ja palveluitasi.

Display-mainonta sopii erinomaisesti sekä kansallisille että kansainvälisille toimijoille. Googlen verkosto on maailmanlaajuinen, joten sen avulla tavoitat asiakkaita myös Suomen rajojen ulkopuolella, jos yrityksesi vaikka havittelee kasvua ulkomailta. 

 

Missä mainokset näkyvät?

Verkostossa mainokset näkyvät eri verkkosivuilla, YouTubessa, Gmailissa, sekä eri sovelluksissa. Mainokset näkyvät kaikilla laitteilla, oli kyseessä sitten tietokone, tabletti tai puhelin. 

 

Kenelle mainokset näkyvät?

Googlen Display-verkosto antaa laajan kirjon mahdollisuuksia löytää juuri omalle yritykselle oikea kohdeyleisö. Mainoksia voi kohdistaa ja räätälöidä näytettäväksi esimerkiksi asuinpaikan, kiinnostuksen kohteiden tai vaikka tietyn sään aikana. Kohdennamme mainokset aina yksilöllisesti oikeille kohderyhmille yrityksen kannalta. Kohdennus tehdään huolella ja kampanjaa optimoidaan myös sen aikana, jotta tulokset olisivat parhaat mahdolliset. 

 

Milloin mainokset näkyvät?

Mainokset näkyvät ja tavoittavat asiakkaat juuri silloin, kun he etsivät tuotteita ja palveluita – täydelliseen aikaan siis! Mainoksia voi myös kohdentaa näytettäväksi jo ennen, kuin asiakas on tunnistanut ostotarpeensa, jolloin asiakkaan kiinnostus voidaan herättää heti alkuun. Lisäksi voidaan tehdä muistuttavaa mainontaa. Silloin esimerkiksi sivuillasi käyneelle mainostetaan tuotteita, joita hän sivuilla katseli, mutta ei vielä ostanut. Tällöin puhutaan uudelleenmarkkinoinnista eli remarketingista. 

 

Mistä tiedän miten mainonta on toiminut?

Display-mainonnan tulokset puhuvat selvää kieltä. Kaikkia mainonnan lukuja seurataan Google Adsissa, eli Googlen mainostyökalussa. Adsista nähdään, miten mainos on toiminut, kuinka monelle se on näkynyt, missä se on näkynyt, mikä mainos on toiminut parhaiten ja millä kustannuksilla. 

 

Tarvitseeko yrityksesi Display-mainontaa? Ota meihin yhteyttä – me autamme!