Millaista sisältöä yrityksen Instagramiin?

Onhan yritykselläsi jo Instagram-tili? Hienoa – sitten vaan sisältöä peliin! Mutta millaista?

 

Kuvissa aitous on parasta

Omat, aidot kuvat ovat parhaita. Ota laadukkaita kuvia – kiinnitä huomiota ainakin valotukseen ja kuvakulmaan ja katso ettei taustalla ole mitään mitä et halua kuvassa näkyvän. Nykypäivän puhelin riittää laadukkaaseen kuvaamiseen varsin hyvin. Voit tietysti käyttää myös järjestelmäkameraa apuna, jos haluat panostaa laatuun. Monissa kameroissa on nykyään wifi, jonka avulla siirrät kuvat kamerasta puhelimeen näppärästi. (Sisältöä voi siis päivittää palveluun vain puhelimella.)

Muokkaa kuvaa jos tarvitsee. Laadukkaan kuvan saamiseksi katso ainakin ettei kuva ole liian kirkas tai liian tumma, suorista vinossa oleva kuva ja korosta tai himmennä värejä. Katso täältä vinkit kuvien muokkaamisen parhaisiin sovelluksiin! Kuvia voi muokata myös suoraan Instagramissa.

Kuvan muokkaaminen Instagramissa

Mistä kuvia voi sitten ottaa? Mistä vain! Kunhan ne liittyvät tavalla tai toisella yritykseesi. Voit laittaa kuvia toimistoltanne tai esitellä teillä töissä olevia ihmisiä (tämä on hyvä tapa tuoda teidänkin huipputyyppejä esille, sillä kasvot jäävät mieleen ja tekevät yrityksestä helpommin lähestyttävän!). Voit kertoa alan tai yrityksenne uutuuksista tai lisätä yhteiskuvan asiakkaidesi kanssa. Lisäksi voit lisätä päivityksiä kalenterin mukaisista juhlapyhistä: esimerkiksi äitienpäivä, vappu ja joulu ovat hyviä aikoja julkaista päivitys!

(Ja psst. Muistathan tietenkin käyttää vain omia kuviasi palvelussa. Omat kuvat ovat parhaita! Jos käytät kuvapankkikuvia, tarkista onko sinulla oikeudet niiden käyttämiseen.)

 

Storyt

Instagramin Stories-ominaisuus on veikeä kaveri: sinne voit kuvata rennompaa sisältöä vaikka toimistolta, ollessasi jossain tapahtumassa tai esitellä uutta tuotettasi/palveluasi omin sanoin lisää. Storyihin voit lisätä jos jonkinmoisia härpäkkeitä: paikkatiedon, säätiedon, liikkuvia GIF-tarroja tai voi kirjoittaa storyyn käsin. Muista, että storyt ovat nähtävissä vain 24 tunnin ajan, mutta ei hätää, storyista voi tehdä kohokohtia oman profiilin biografiaan.

Storyn lisääminen instagramissa

 

Hashtagit

Hashtagien avulla löydyt Instagramin julkaisutulvasta helpommin niille, jotka sinut haluavatkin löytää. Jos yrityksesi on vaikka kauneushoitola, voit käyttää #kauneushoitola- tagia. Tai samaa englanniksi – se on teistä kiinni, haluatteko löytyä suomeksi, englanniksi, molemmilla tai jollain muulla kielellä! Tärkeintä on, että asiakkaanne ja potentiaaliset asiakkaanne voivat löytää teidät paremmin. 

Lisää julkaisuihin ainakin pari hashtagia, jotka liittyvät kuvaan, yritykseenne tai toimialaanne. Yrityksellä on myös hyvä olla oma hashtag. Se voi hyvin olla yrityksen nimi tai vaikka slogan. 

 

Kommentointi

Kun julkaiset, keräävät julkaisut usein kommentteja. Muista vastata kommentteihin – algoritmit suosivat vuorovaikutusta! Lisäksi vastaamalla kommentteihin luot yrityksestäsi luotettavaa kuvaa asiakkaillesi, jotka kysyvät tuotteistasi tai palveluistasi.

 

IG live

Vielä yksi Instagramin sisältöominaisuus esittelyyn, nimittäin IG-live! Live-tilaan pääset siirtymään pyyhkäisemällä etusivulla oikealle ja valitsemalla alhaalta kohdan LIVE. Live-tilassa seuraajillesi tulee ilmoitus livetilaan siirtymisestä ja he voivat liittyä katsomaan live-esitystäsi siksi ajaksi, kun live-tilassa olet. Livessä voit vaikka lanseerata jonkin uuden tuotteen tai kuvata tapahtumaasi.

 

Kävijäjätietojen seuraaminen

Instagramin yritystileissä sinun on mahdollista nähdä myös tietoa sisältösi kuluttajista. Kävijätiedot-kohdasta löydät tarkempaa kohderyhmälähtöistä tietoa niin kävijöiden iästä, sukupuolesta, asuinpaikasta kuin niiden jakaumastakin. 

Kävijätiedot Instagramissa

Muistathan aina julkaistessasi myös noudattaa Instagramin yhteisösääntöjä.

 

Tarvitsetko apua Instagramin kanssa tai haluaisit hyödyntää sitä markkinoinnissasi? Ota meihin yhteyttä!