Miksi talvi kannattaa pitää mielessä jo nyt?

Tuntuuko pahalta katsoa talvimaisemaa näin kesällä? Niin tuntuu meistäkin. Ei sentään ole tullut talvea keskelle kesää, mutta miksi kesällä kannattaa jo miettiä pidemmälle?

Useat meistä lomailevat heinäkuun ja palaavat täten lomilta elokuussa. Syyssesonki on silloin jo alkanut – vaatekauppoihin valuvat uudet syysmallistot, koululaiset ostavat uusia koulutarvikkeita ja muutenkin aletaan jo varautua syksyyn – terassit pakataan talvea varten ja veneet nostetaan taas vesiltä. Syksy- ja talvisesonki kannattaa siis ottaa huomioon jo nyt, vaikkei välttämättä niin mieli tekisikään. 

 

Mitä kaikkea syksy- ja talvisesonkina siis tapahtuu?

Koulujen alku tulikin mainittua, ja sen jälkeen lähestyvätkin jo niin renkaiden vaihdot, Black Friday, joulukauden alkaminen kuin uusi vuosikin. Joulumyynti alkaa pyöriä täydellä teholla jo marraskuussa, joten jos yrityksesi mielii mainostaa joulun alla tuotteitaan tai palveluitaan, tulee kampanjoiden olla sovittuna ja suunniteltuna jo paria kuukautta aiemmin.

Esimerkiksi yritysten pikkujouluja varataan jo puoli vuotta aiemmin – ei siis kannata välttämättä mainostaa saunatiloja pikkujouluihin enää marraskuussa, kun yritykset niitä jo viettävät. Matti Myöhäisiä toki aina löytyy, mutta lähtökohtaisesti esimerkiksi juuri pikkujoulut varataan todella hyvissä ajoin. Myös koulujen syksyn yhteishaku pyörii syyskuussa, joten tuleville opiskelijoille olisi syytä kohdistaa mainontaa jo ennen hakuaikaa. 

 

Aloita mainostaminen jo ennen sesonkia

Jos yrityksesi mainostaa jotakin edellä mainituista, on siis brändäävää ja muistuttavaa mainontaa hyvä tehdä jo ennen sesongin alkamista. Esimerkiksi rengasliikkeiden kannattaa mainostaa jo ennen sesonkia, jolloin renkaiden vaihdon ollessa ajankohtaista, tulee asiakkaalle jo mieleen se tietty paikka, jonka mainoksia hän on nähnyt jo ennen varsinaista tarvetta.

Lisäksi kannattaa muistaa, että mainoskampanjoiden käynnistämiseen menee aikaa. Jos sesonki alkaa ensi viikolla ja haluatte yrityksenne mainoksen pyörivän silloin, ei se usein enää siinä kohtaa ole mahdollista. Haluamme toteuttaa kampanjat parhaalla mahdollisella laadulla, joka edellyttää perehtymistä liiketoimintaanne, tavoitteisiinne ja kohderyhmäänne. Tämä kaikki vie aikaa, joten jos tiedät sesonkinne alkavan vaikka lokakuussa, kannattaa kampanjasta olla yhteydessä jo muutamaa kuukautta aiemmin, jotta kaikki saadaan valmiiksi ja pyörimään juuri silloin, kun yrityksenne toivookin. 

 

Tarvitseeko yrityksesi lisää näkyvyyttä syys- tai talvisesonkina? Ota meihin yhteyttä – laitetaan yrityksenne markkinointi rullaamaan tehokkaasti juuri silloin kun täytyykin!