Mainonta LinkedInissä – B2B-yritysten ”the kanava”

Jos B2B-yrityksenne etsii vielä kanavaa, jossa tavoittaa kohderyhmä tehokkaasti – tässä se on!

LinkedIn on B2B-puolen johtava somekanava. Palvelussa on yli 30 miljoonaa yrityssivua maailmanlaajuisesti. Käyttäjiä LinkedInillä on yli 590 miljoonaa, jotka käyttävät kanavaa nimenomaan ammatillisessa tarkoituksessa. Suomessa käyttäjiä on hieman yli miljoona. 

Koostimme aiemmin 17 faktaa LinkedInin käytöstä. Luvut kertovat, että kyseessä on siis aika kova kanava!

 

Yrityssivu LinkedInissä

LinkedIn-mainonta vaatii aina yrityssivun. Eikö yritykselläsi ole sellaista tai tarvitsetko apua sellaisen luomisessa? Ota meihin yhteyttä – me autamme!

Yrityssivusi avulla houkuttelet asiakkaita ja olet vuorovaikutuksessa kohderyhmäsi kanssa. Tekemällä sivullesi ajankohtaista ja luovaa sisältöä, voit saada viestisi leviämään helposti ja tehokkaasti.

Sivulla voit myös esitellä yritystäsi sisältäpäin, esimerkiksi rekrytointitarkoitukseen tai näyttääksesi asiakkaillesi, millaista yrityksenne kanssa on tehdä yhteistyötä. Sivun aktiivinen käyttäminen on hyvä tapa kasvattaa brändisi tunnettuutta, olla vuorovaikutuksessa asiakkaiden ja yhteistyökumppaneiden kanssa sekä saada potentiaaliset asiakkaat valitsemaan teidät.

 

Mahdollisuuksia LinkedIn-mainonnalla

LinkedInissä ollaan aina ammatillisessa mielessä liikkeellä, joten myös mainokset kiinnostavat näkijäänsä. Myös kohdentaminen on palvelussa erittäin tarkkaa, koska käyttäjien profiileissa on runsaasti tietoa mm. työpaikoista (entiset ja nykyinen), koulutustaustasta, kokemuksesta, taidoista ja osaamisesta.

 

Mainosmuodot

Mainosmuotoja LinkedInissä on useita, joista suosituimpia ovat seuraavat neljä: sponsoroitu sisältö, karusellimainos, videomainos ja InMail-mainonta.

 

Sponsoroitu sisältö

Sponsoroitu sisältö LinkedInissä on uutisvirtamainontaa. Mainontaa voidaan tehdä yrityssivulla olevasta julkaisusta tai suoraan mainostyökalun kautta, jolloin mainos näkyy vain kohderyhmälle, ei kaikille seuraajille.

Sponsoroitu sisältö vaatii kuvan ja tekstin. Mainos linkitetään verkkosivustolle, johon kohderyhmä ohjataan tekemään jotain toimia, kuten lukemaan lisää, tilaamaan, jättämään yhteydenottopyynnön tms.

Sopii yleismainontaan, rekrytointiin, yhteydenottolomakkeelle ohjaamiseen jne.

 

 

Karusellimainos

Karusellimainonnan avulla voi esitellä tehokkaasti esimerkiksi useampia palveluita kerralla. Samassa mainoksessa on siis useampia kuvia ja laskeutumissivuja.

Mainos koostuu yhdestä yhteisestä yleistekstistä, kuvista, kuvien yhteydessä olevista lyhyistä kuvauksista, sekä laskeutumissivuista – jokainen kuva voi siis johtaa omalle laskeutumissivulleen kotisivuillanne.

 

Videomainos

Videomainonta on myös uutisvirtamainontaa. Videolla voit esimerkiksi esitellä yritystänne, uutta tuotettanne, rekrytoida uusia työntekijöitä jne. Video voidaan ladata suoraan yrityssivullenne tai tarvittaessa käyttää esim. YouTube-linkkiä. Videon pituus voi olla 3 sekunnista 30 minuuttiin – parhaiten toimivat alle 15 sekunnin kestoiset videot. Videon suunta on horisontaali.

 

InMail-mainos

InMail-mainos tulee suoraan kohderyhmän postilaatikkoon LinkedInissä. Mainos tulee vastaanottajan postilaatikkoon vain silloin, kun käyttäjä on aktiivisena. InMail-mainokseen saadaan runsaasti tekstiä ja useita linkkejä mukaan.

Hyviä käyttökohteita:

Tapahtumamainonta, ilmoittautumisia webinaariin

eBook-lataukset tai muut materiaalilataukset

Konversioita tuote- tai palvelutarjouksille

 

80% mainossisällön sitoutumisesta tapahtuu mobiililaitteilla. Muista siis responsiivisuus kaikessa mainonnassa!

 

Jos LinkedIn-mainonta voisi sopia yrityksellenne – ota yhteyttä, me autamme!