Aito sisältö on avain onnistumiseen

Julkaisuja ja mainoksia tehdessä kannattaa kiinnittää huomio kahteen tärkeään asiaan. Aitouteen ja laatuun! Jos sisältösi kattaa nämä, seuraajasi sitoutuvat huomattavasti helpommin ja julkaisusi tavoittavat oikean kohderyhmän varmemmin.

 

Aito sisältö

Aito sisältö on sellaista, joka on yrityksesi näköistä ja jonka takana koko yritys voi seistä 100 prosenttisesti. Kun sisältö on aitoa, myös tykkääjät ovat aitoja. Tämän takia kannattaakin keskittyä puhtaasti tarjottavaan sisältöön ja jättää tykkääjämäärien kyttääminen sikseen.

Aito sisältö ei suoranaisesti rakennu uniikkien flow-tilojen synnyttäminä, joiden tarkoituksena on keksiä aina jotain uutta ja ennennäkemätöntä. Aito sisältö rakentuu yrityksen toiminnan, tarjoamien tuotteiden ja palveluiden, sekä toimialan ympärille. Tärkeintä on pitää ihmiset lähellään ja muistaa kenelle sisältöä ollaan tekemässä. Asetu potentiaalisen asiakkaan rooliin ja pohdi minkälaista sisältöä haluaisit juuri kyseiseltä yritykseltä nähdä ja minkälainen sisältö herättäisi sinun kiinnostuksesi.


Laadukas sisältö

Toinen asia ja nimenomaan myös marssijärjestyksessä toinen – laatu. On suositeltavaa, että julkaistavat kuvat ja videot ovat laadultaan selkeitä ja tarkkoja. Tämän huomioimalla saa lähes poikkeuksetta hyvää sisältöä tehtyä. Tässäkin kohtaa kannattaa kuitenkin käyttää hieman järkeä. Videosisältö saattaa toimia huonommallakin laadulla, jos se on esimerkiksi reality-tyylinen. Laatu ei kuitenkaan saa olla niin huono, että äänet särkevät ja kuvasta ei saa selvää. Tästä toimii hyvänä esimerkkinä meidän työntekijän Erkin idea:

”Olet maanviljelijä ja osaat heittää hauskaa juttua. Pistä selfiekamera päälle, kun hyppäät traktorisi selkään. Sano kameralle vaikka, että ”viimeisiä kyntöjä tehdään ja pian tämä on sitten kaupassa sun ostettavana”. Tähän päälle vielä morjestus kameralle ja pieni hymy, jos irtoaa.” 

Vaikkei tätä videota kuvattaisi ammattilaisen voimin, sen aitous olisi omaa luokkaansa ja täten ihmisiä kiinnostavaa.

 
Muista, että laatu korvaa aina määrän!

 

Unohda sitoutumisten kalastelu

Sitoutumisten kalastelu on taktiikka, jossa pyritään kasvattamaan sitoutumista keinotekoisesti ja saamaan laajempi kattavuus julkaisuille. Yleensä sitoutumisen kalastelu tapahtuu Facebook-julkaisuilla, joilla yritetään saada ihmisiä olemaan vuorovaikutuksessa tykkäysten, jakojen, kommenttien ja muiden toimintojen kautta. Tämä on asia, joka on usein käsitetty väärin, sillä taktiikkaa käyttävien julkaisujen ja sivujen näkyvyys on tavallista heikompi. Esimerkiksi erilaiset arvonnat saattavat herkästi kuulua tähän kategoriaan. 

Mielestämme on tärkeää aina kyseenalaistaa tykkäysten laatu, sillä pelkät peukut eivät synnytä asiakkaille kokemuksia, eivätkä saa heitä tarttumaan puhelimeensa.

 

Tutustu aikaisempiin blogikirjoituksiimme liittyen sisällöntuotantoon täältä!