Pro Ratas Oy on verkkomarkkinoinnin ja -mainonnan ammattilainen

Yrityksen tarina – tähän päivään mennessä

Elettiin vuoden 2012 tammikuuta kun Pro Ratas Oy näki päivänvalonsa. Siihen konkretisoitui erään alalla jo pitkään työskennelleen kaveriporukan ajatus omasta, heille itselleen mieluisasta työpaikasta. Pelkästä mukavuudenhalusta ei kuitenkaan ollut kyse — haluttiin myös päästä näyttämään omaa osaamista sekä tarjoamaan laadukasta palvelua. Alkuperäinen ensemble piti aluksi majapaikkaansa Turussa Apilakadulla ja työskenteli tiiviisti ensiaskeleitaan ottavan somemarkkinoinnin parissa. Facebookin suosio oli noihin aikoihin Suomessa räjähdysmäisessä kasvussa, joten kanavaa hyödyntävä mainonta meni kuin niille kuuluisille kuumille kiville.

Sujuva alkutaival

Koska myytävä tuote oli hyvä ja palvelu pelasi, sujui tuoreen yrityksen alkutaival varsin mallikkaasti. Peräti niin mallikkaasti, että pian tarvittiin kipeästi lisäresursseja. Ratkaisuna päätettiin palkata lisää osaavaa väkeä niin myyntiin kuin tuotantoon, ja tasainen kasvu mahdollisti panostamisen muihinkin tarpeellisiin asioihin.

Yhdeksi panostuksen kohteeksi muodostui oma videotuotanto, sillä Facebook ja myöhemmin tuotevalikoimaan otettu Google alkoivat suosia enemmissä määrin liikkuvaa kuvaa. Oli päivänselvää hankkia taloon laadukasta videokalustoa ja pestata pätevät tyypit niitä operoimaan. Näin päästiin toteuttamaan korkeatasoisia yritys- ja mainosvideoita asiakkaille eri kanaviin.

Kasvun aikaa

Ei laajeneminen tietenkään tuohon loppunut. Vuonna 2013 tapahtunut muutto kuljetti koko köörin ahtaaksi käyneeltä Apilakadulta nykyiselle sijainnilleen Pitkämäenkadulle avarampiin tiloihin. Muilta paikkakunnilta löytyneet ammattitaitoiset tekijämiehet ja -naiset mahdollistivat kasvun pian myös Turun ulkopuolelle.

Asiakkaille tarjottava palvelu- ja tuotevalikoima koki niin ikään arvokkaita lisäyksiä. Taloon saatiin huipputason Google-asiantuntijuutta, ja Googlen oma tuoteperhe työkalupakissa paisui kattavammaksi. Muutenkin haluttiin pysyä ajan hermolla: viimeisimpänä kanavana mukaan tuli Instagram, johon markkinointia ja mainontaa alettiin tehdä 2015.

Tarinaa ei luonnollisestikaan ole vielä loppuun kirjoitettu, sillä rattaat jatkavat pyörimistään — aivan kuten rattaiden pyörittäjätkin jatkavat asiakaslähtöisten ja ratkaisukeskeisten palveluiden tarjoamista verkko- ja somemarkkinoinnin saralla.

Rattaiden pyörittäjät